Als voorloper in de energietransitie is het natuurlijk belangrijk dat wij naar onze CO₂-voetafdruk kijken. Daarnaast denken we graag met je mee.

Jazeker, ook websites hebben een CO₂-voetafdruk...

Het internet verbruikt veel elektriciteit. 416,2 TWh per jaar om precies te zijn. Dat is meer dan het gehele Verenigd Koninkrijk per jaar in totaal.

  • We maken gebruik van een groene server

    Heb jij een website? Check je ecologische voetafdruk op websitecarbon.com

  • Donkere modus

    Het weergeven van de website in de donkere modus zorgt voor een aanzienlijke energiebesparing ten opzichte van een witte achtergrond. Als bezoeker heb je in deze keuze qua weergave een directe invloed op de footprint van topsectorenergie.nl.

    Daarnaast kun je ook een hoop energie besparen door (OLED) schermen op de donkere modus te zetten.

  • De code van onze website

    Wij laden niks in voordat jij er actief naar vraagt. Of het nou gaat om code, afbeeldingen of video’s. Beheer je voorkeuren via de cookiebanner.

De energietransitie is geen business as usual: terwijl de transitietrein al rijdt, wordt het spoor veelal nog aangelegd. Met wissels die van tevoren niet voorspeld waren. Voor ondernemers die innovatieve producten en diensten ontwikkelen voor een duurzame toekomst, verloopt de reis dan ook zelden als gepland. Innovatieve ondernemers, veelal start-ups en scale-ups, hebben hun handen vol aan de ontwikkeling van hun propositie. Maar er is meer nodig om in de complexe markt van de energietransitie succesvol te zijn. Daarvoor zijn nieuwe vaardigheden nodig. Die leer je in deze Skillstraining.

Het programma in detail

Je marktrijpheid vergroten, dat is de kern van het programma. In zeven modules met live bijeenkomsten van een dagdeel gaan deelnemers aan de slag met uitdagende werkvormen en zelfstudie met een interactief werkboek. Belangrijk is dat ervaringen open worden gedeeld, zodat deelnemers van elkaar leren en op- en met elkaar reflecteren. Zo wordt leren leuk en praktijkgericht. Dat hebben alle vorige edities bewezen. Deelnemers worden actief begeleid en gecoached, waar nodig 1-op-1. Een jury met deskundigen uit de praktijk helpen om je propositie zo scherp mogelijk te krijgen.

Heb je belangstelling? Dat kun je hier kenbaar maken. Wij nemen dan contact met je op om te bespreken of deze training bij je past.

Sessie 1. Introductie en Ken je klant (deel 1)
• Kennismaking, verwachtingen, uitdagingen, korte pitch om jezelf te introduceren
• Introductie in programma-opbouw: werkwijze, leerstijlen en communicatie
• Wat betekent complexiteit in de energietransitie?
• Test je onderneming met de Readiness Assessment Tool
• Ophalen leerbehoeften deelnemers

Sessie 2. Ken je klant (deel 2)
• Stakeholders in het ecosysteem
• Rollen van stakeholders
• Maken van stakeholderanalyse en -rollen
• Methoden voor beter inzicht in klantproces en -behoeften, inzicht in jobs-to-be-done

Sessie 3. De juiste propositie
• Vertragen om te versnellen
• Product- dienst - klantervaring
• Waardeproposities voor rollen in ecosysteem
• (Her)formuleren van je waardepropositie
• Toetsen van aannames in je propositie
• De waardestory: hoe vertel je je verhaal?

Sessie 4. Businessmodel ontwerpen
• Pitchen waardepropositie voor een jury
• Aan de slag met het businessmodel
• Het flexibele businessmodel
• Trends met impact op je businessmodel
• Feedbackloops organiseren

Sessie 5. Succesvol samenwerken
• Typologie van samenwerken
• Het ontwerp van goede samenwerking
• Reflectie op eigen waarden
• Anderen beter begrijpen met management drives
• Leerstijlen en competenties

Sessie 6. Opschalingsdillema's
• Welke veranderingen moet je doorvoeren als je van 10-tallen naar 100-tallen gaat?
• Welke uitdagingen moet je als eerste aanpakken?
• Hoe maak je strategische keuzes?

Sessie 7. Eindpitch
• Sparren over opschalingsvragen
• Pitchen voor een jury
• Afronding en evaluatie

Download de folder

Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om een optimale gebruikerservaring te bieden. Je kunt je voorkeuren aanpassen .
Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.
Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen.